Co warto wiedzieć?
Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane przez Państwa pytania. W razie jakichkolwiek wątpliwości zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub poprzez formularz kontaktowy.
Towarzystwo Ubezpieczeniowe jest zobowiązane do wypłaty odszkodowania każdej osobie poszkodowanej, niebędącej sprawcą zdarzenia. Gdy następstwem wypadku jest śmierć, odszkodowanie przysługuje także rodzinie osoby poszkodowanej. Odszkodowanie obejmuje „wszelkie koszty” powstałe w wyniku rozstroju zdrowia i obrażeń odniesionych w wypadku. Należą do nich m.in. koszty leczenia, rehabilitacji, opieki zdrowotnej nad poszkodowanym, dojazdów do placówek medycznych . Dodatkowo poszkodowany może dochodzić utraconych dochodów za okres niezdolności do pracy powstałej na skutek wypadku, kosztów przedmiotów uszkodzonych lub zniszczonych podczas wypadku oraz renty. Obliczenie wszystkich kosztów możliwe jest po dostarczeniu stosownej dokumentacji finansowej, paragonów i faktur.
W takim przypadku odszkodowania można dochodzić od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG).
Podobnie jak w przypadku braku ubezpieczenia u sprawcy wypadku, odpowiedzialność ponosi Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG).
Tak. Nawet gdy Twoje leczenie nadal trwa, możesz ubiegać się nie tylko o należne Ci pieniądze, ale również o zaliczkę na poczet przyszłych kosztów leczenia i rehabilitacji.
W przypadku gdy osoba poszkodowana w wypadku doznała poważnych obrażeń ciała (uszczerbek na zdrowiu trwający powyżej 7 dni), sprawa przedawnia się z upływem 20 lat od wypadku. Jeśli jednak obrażenia były mniej dotkliwe i uszczerbek na zdrowiu trwał 7 dni lub mniej – czas na dochodzenie roszczeń wynosi 3 lata.
Towarzystwo Ubezpieczeniowe powinno wypłacić kwotę bezsporną do 30 dni od dnia zgłoszenia roszczenia. Te pieniądze zapewniają możliwość skorzystania z profesjonalnej opieki medycznej, rehabilitacji czy zakupu leków. Często jednak kwota bezsporna jest znacznie niższa, niż zgłoszone roszczenie. Nasze doświadczenie wskazuje, że do wyegzekwowania całości roszczenia konieczne jest skierowanie sprawy do sądu. Takie działania wydłużają nieco proces wypłaty roszczeń, jednak w większości przypadków gwarantują uzyskanie znacznie wyższej kwoty odszkodowania i zadośćuczynienia.
Odszkodowanie i zadośćuczynienie są bardzo często ze sobą mylone, choć to dwa zupełnie różne terminy, definiujące różne rodzaje roszczeń. Odszkodowanie to świadczenie pieniężne, mające na celu rekompensatę powstałej szkody majątkowej, którą jest każdy uszczerbek na osobie lub mieniu. W przypadku odszkodowania można dochodzić zwrotu kosztów leczenia, opieki, dojazdów do placówek medycznych, rekompensaty z tytułu utraconych dochodów, natomiast w przypadku niezdolności do pracy – renty. Zadośćuczynienie natomiast dotyczy krzywdy fizycznej i psychicznej powstałej np. w związku z traumą po wypadku lub po utracie osoby najbliższej.
Kwotą bezsporną określamy część roszczenia odszkodowawczego, co do której nie ma wątpliwości w kwestii jej wysokości. Jej wypłata następuje najczęściej w ciągu 30 dni od zgłoszenia roszczenia i przyjęcia odpowiedzialności przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe, jednak nie później niż do pół roku.
Naszym głównym obszarem działalności jest dochodzenie odszkodowań oraz zadośćuczynień za szkody osobowe z ubezpieczenia OC sprawcy zdarzenia. Pomagamy w sprawach o odszkodowanie po śmierci bliskiej osoby, za wypadek w gospodarstwie rolnym, błąd medyczny czy wypadek w pracy. Ponadto dochodzimy roszczeń za uszkodzony pojazd oraz utracone korzyści materialne. Naszą pełną ofertę znajdziesz tutaj.
Nie pobieramy żadnych opłat wstępnych czy zaliczek na poczet prowadzenia sprawy. Bezpłatnie zweryfikujemy i przeanalizujemy dokumentację sprawy, aby efektywnie i skutecznie walczyć o jak najwyższą kwotę odszkodowania. Rozliczenie następuje zazwyczaj w formie prowizji, dopiero po wypłacie należnego odszkodowania. Jest to najkorzystniejsza forma rozliczenia dla Klienta, ponieważ płaci dopiero gdy otrzyma pieniądze.
Wysokość odszkodowania zależy od wielu czynników. Dla przebiegu całego procesu odszkodowawczego bardzo istotny jest już pierwszy etap zgłoszenia roszczeń. Brak doświadczenia i niezbędnej wiedzy o swoich prawach powoduje w większości przypadków zaniżenie kwoty odszkodowania, co już na wstępie komplikuje całą sprawę. Ponadto często zdarza się, że klient nie mający świadomości o przysługujących mu prawach i możliwościach dochodzenia roszczeń, zawiera niekorzystną dla siebie ugodę. Tego typu błędy mogą zaprzepaścić szansę na uzyskanie należnego odszkodowania. Nasz zespół składający się z adwokatów oraz radców prawnych posiada niezbędne doświadczenie oraz wiedzę, pozwalającą na uzyskanie możliwie jak najwyższej kwoty odszkodowania. Znajomość rynku ubezpieczeniowego, linii orzeczniczej sądów, a także współpraca z rzeczoznawcami oraz lekarzami, pozwala nam precyzyjnie i rzetelnie określić wysokość roszczeń, by następnie skutecznie dochodzić ich zarówno na drodze polubownej jak i sądowej.
Z naszego doświadczenia wynika, że ugoda z Towarzystwem Ubezpieczeniowym (zwłaszcza na etapie przedsądowym) nie zawsze się opłaca. Wynika to z faktu, że poszkodowany rezygnuje wówczas z części należnych mu roszczeń, w zamian za szybkie zakończenie sprawy i uzyskanie pieniędzy. Niestety zawarcie ugody oznacza, że poszkodowany zrzeka się dochodzenia dalszych roszczeń (ich zakres określa ugoda), zamykając sobie tym samym drogę do uzyskania wyższego odszkodowania. Jak wskazują statystyki, oferty odszkodowań składane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowym na etapie ugody przedsądowej są bardzo często mocno zaniżone. Niestety nie każdy ma tego świadomość, dlatego zawsze pomagamy naszym Klientom w podjęciu korzystnej decyzji.
Oczywiście. O postępach w swojej sprawie możesz uzyskać informacje w każdej chwili, na każdym etapie jej prowadzenia. Możesz to zrobić zarówno telefonicznie jak i mailowo. Wkrótce uruchomiony zostanie również Panel Klienta, w którym na bieżąco będziesz miał możliwość śledzenia postępów w wygodny sposób.
Tak. Już na początkowym etapie prowadzenia sprawy, nasi Klienci mogą liczyć na pomoc w uzyskaniu wszelkich niezbędnych dokumentów koniecznych do zgłoszenia roszczenia. Na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, Kancelaria Proventi ogranicza do minimum zaangażowanie naszych Klientów w procesie dochodzenia odszkodowań.
Aby umówić się na spotkanie z naszym przedstawicielem, skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem +48 512 599 662 lub napisz wiadomość na adres kontakt@proventi.pl. Możesz także wysłać wiadomość poprzez formularz kontaktowy dostępny w zakładce Kontakt.